عطر ثانویه وقتی که عطر ابتدایی از بین می‌رود آشکار میگردد
نوشته شده توسط : علیپور

عطر ثانویه (MIDDLE NOTE): عطر ثانویه وقتی که عطر ابتدایی از بین می‌رود آشکار میگردد. بو ثانوی بدنه اصلی رایحه را تشکیل میدهد و بعنوان ملایم کننده بوی تند اول بکار می‌رود. بو این مرحله چیزی حدود ۳۰ دقیقه تا ۵ ساعت بعداز به کار گیری بو شم می گردد.

عطر زنانه خوشبو

بو آخرین (BASE NOTE): عطر نهایی رایحه وقتی که عطر اساس و ثانویه از فی مابین میروند، آشکار میشود. ترکیبات این مجموعه معمولا اثبات کننده میباشند. عطر این مرحله گذشته از ۳۰ دقیقه از به کارگیری رایحه شم نخواهد شد و به عبارتی بویی میباشد که در غایت برای شما از بو میماند. این عطر ۲ تا بیشتراز ۸ ساعت ماندگاری دارااست.
رایحه‌ها روی تن‌های گوناگون، تاثیرات متفاوتی را بر جای خواهند گذاشت. این که عطری روی تن دور‌وبری ها تان بوی خیر دارااست، برهان بر این وجود ندارد که روی تن شما هم به عبارتی تاثیر را میگذارد؛ براین اساس بهتر میباشد که هنگام خرید رایحه، خودتان آن را آزمایش نمائید.
رایحه‌ها را کجا نگه داریم؟مکانی که عطرتان را در آنجا محافظت میکنید، می تواند روی بوی آن تاثیر متعددی بگذارد، براین اساس می بایست در باب جای مراقبت آن احتیاط لازم را به خرج دهید. برای مثال مراقبت بو در مکان‌هایی که تغییر تحول ناگهانی دما دارا‌هستند، میتواند آن را به‌سرعت تجزیه نماید. نوروروشنایی خورشید نیز همین تاثیر را می گذارد؛ براین اساس از قرار دادن شیشه عطرتان در مکان‌هایی با دمای متغیر و در مقابل نوروفروغ بی واسطه خورشید، دوری کنید.
چنانچه میخواهید که عطرتان دوام بالایی داشته باشد، آن را در مکانی سرد، کم آب و بدون‌نور قرار دهید، مثلا گنجه خرقه هایتان می تواند مکان قابل قبولی برای این عمل باشد.
چه مقدار از بو استعمال کنیم؟بعد از این که رایحه گزینه عشق خویش را پیدا کردید، بایستی شیوه به کارگیری صحیح از آن را بدانید. بعضا‌ها در مصرف رایحه صرفه جویی می کنند و صرفا به یک اسپری راضی میگردند، در حالی که‌این مقدار آنقدر معدود میباشد که هیچکس متوجه آن نخواهد شد. افراط در‌این فعالیت هم صحیح وجود ندارد، چون ممکن میباشد که بو شدید عطرتان، توی سلیقه سایر افراد بزند، به همین ادله بایستی مقدار صحیح به کارگیری از آن را بدانید.
در واقع واحد سنجش به کارگیری از آن به مدل عطرتان بستگی داراست، مثلا برای بو‌های سبک می بایست مقدار بیشتری (حدود ۴ تا ۶ اسپری) نسبت به بو‌های سنگین و تند (۲ تا ۳ اسپری)، مصرف نمود.طر تمام روز یاروهمدم شما باشد.

اردمی

*ادکلن ها: که برای مردان به کار گیری میشود صرفا حدود ۲ تا ۴ درصد روغن دارا هستند که ماندگاری شان تا ۲ ساعت میباشد.
به چه شکل یک رایحه خوب گزینش کنیم؟در‌صورتی‌که میخواهید که با رایحه خویش دیگر افراد را پایین تاثیر قرار دهید، بایستی چگونگی گزینش یک رایحه خوب را نیز بدانید. برای این مراد، رایحه را از مسافت روی سمپل‌های کاغذی اسپری فرمائید و بعداز یک سری ثانیه آن را عطر فرمایید و مشاهده کنید کدامیک با ذوق وسلیقه شما اضافه دسته در میاید. صرفا پیشین از گزینش یادتان باشد که رایحه‌های خنک برای روز‌های گرم فصل بهار و فصل تابستان و رایحه‌های گرم و تند برای روز‌های سرد فصل پاییز و فصل زمستان مطلوب است.
در شرایطی‌که می خواهید در خصوص ماندگاری رایحه اطمینان یابید، آن را به مچ دست تان بزنید و بگذارید تا یک روز بی نقص روی دست تان بماند. ازآنجاکه پوست هر شخصی با دیگری فرق دارااست، از ادغام بو با روغن‌های طبیعی پوست نیز واکنش‌های متفاوتی نشان می دهد. به همین استدلال، با زدن بو روی مچ دست تان، خیر صرفا ماندگاری بو را بلکه بو آن را روی پوست تن تان بهتر تشخیص می‌دهید.
سابقا در مطلبی به معرفی “چه‌طور بو مطلوب بخریم؟” پرداختیم که سفارش می‌کنیم از روش این لینک و پیوند آن را مطالعه بفرمایید
هر عطری مشتمل بر ۳ ادغام متعدد میباشد:بو مبنا (TOP NOTE): بو شالوده، عطر‌ای میباشد که بعد از یک‌سری دقیقه از استفاده بو شم میگردد. بو نخستین به عبارتی شم نخستین از بوی رایحه هست، به همین خیال و خاطر در فروش رایحه تاثیر بسزایی دارااست. ترکیباتی که در‌این مرحله دخیل می‌باشند بوی تند و جدید‌ای داشته و شدیدا فراروگریز می باشند و تخت گاز تبخیر میگردند. زمان عصر ماندگاری این رایحه ۱۵ تا ۱۲۰ دقیقه میباشد.





:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: